Iconic: Art, Design, Advertising and the Automobile

120

Winkelwagen

Geen producten in de winkelwagen.

Iconic: Art, Design, Advertising and the Automobile
Autoboeken

Iconic: Art, Design, Advertising and the Automobile

Assouline's koffietafelboek 'Iconisch: Art, Design, Advertising, and the Automobile' toont niet alleen 's werelds mooiste autocollectie, maar onderzoekt ook wat het echt betekent om een icoon te zijn.

UITGEVER: Assouline

120

Een Ford GT met een custom Gulf Oil laklaag, een Aston Martin DB5, Jacques Villeneuve’s Reynard Formule Ford, Jaguar E-Types, Mercedes-Benz 300 SL’s en een 2015 Porsche 918m. Dit zijn slechts enkele van de fantastische auto’s die te zien zijn in Miles S. Nadal’s ontzagwekkende Dare to Dream Automotive Museum.

Met deze opmerkelijke groep – nog maar een deel van zijn totale collectie – heeft Miles een aantal van de meest gevierde auto’s van de afgelopen eeuw verworven. Ze zijn zorgvuldig samengesteld op basis van hun betekenis, relevantie en vooral hun iconische essentie. Elk voertuig gaat vergezeld van een gezaghebbende geschiedenis, opgesteld door de bekroonde auteur Ken Gross, met foto’s van de gerenommeerde fotograaf Michael Furman. Elke auto komt zo tot leven dat de lezer het gevoel krijgt dat hij door het museum loopt.

Assouline’s koffietafelboek ‘Iconisch: Art, Design, Advertising, and the Automobile’ toont niet alleen Miles’ collectie, maar onderzoekt ook wat het echt betekent om een icoon te zijn. Interviews met bekende personen uit de auto-industrie, zoals Bruce Meyer, Jay Leno, Mark Trostle en Chris Bangle, onderzoeken wat een auto “iconisch” maakt – gisteren, vandaag en morgen. Met een essay over iconische reclame door marketinggenie Chuck Porter onderzoekt dit boek de relatie tussen de auto en de reclamewereld en onderzoekt hoe die wereld de publieke perceptie van de auto als een object van verlangen vormt. Van supercars tot Ferrari’s, van Ford tot Porsche en de nieuwste elektrische auto’s, dit boek behandelt elk merk, tijdperk en evenement dat van belang is voor de autowereld.

Dit koffietafelboek onderzoekt wat weerklank vindt bij het publiek, wat er nodig is om meer te worden dan alleen een auto of meer dan alleen de persoon achter het stuur – en uiteindelijk wat er nodig is om “iconisch” te worden.

Specificaties
Titel: Iconic: Art, Design, Advertising and the Automobile
Auteurs: Miles S. Nadal
Uitgever: Assouline
Formaat: 250 x 330 mm
Omvang: 342 pagina’s
Gewicht: 2,8 kg
Taal: Engels
Materiaal: Hardcover
ISBN: 9781614281948


MEER INFO

Assouline

Assouline is het eerste luxemerk op het gebied van cultuur. De bekende New Yorkse uitgeverij wil alles leveren voor een hedendaagse bibliotheek; van prachtige boeken met fotografie, kunst, reizen en lifestyle tot speciale edities in samenwerking met wereldberoemde fotografen, kunstenaars, designers, modemerken, beroemdheden, auto-ontwerpers, parfummakers,  Assouline werd in 1994 in Parijs opgericht door Prosper en...

ISBN

9781614281948

Taal

Engels

Kleur

Zwart